In mijn nopjes

Meer dan dertig graden wegpuffen in het binnenland of een zomerse 25 °C met aangenaam zeebriesje? Wij moesten er niet lang over nadenken en zo werd de staycation plots een seacation voor enkele dagen. Waardoor ik op slag het gedroomde excuus had om lastminute een nieuw jurkje in elkaar te steken.


De originele versie van de Knip 05/2011 maakte ik onlangs voor een vriendin, compleet met plooitjes en schouderbandjes (zoals hier). Op de kapstok zag het er niet echt wauw uit maar met een lijf erin was het ineens stukken mooier. Mijn to sew-lijstje kreeg er dus weer een item bij, again :-).


Met een metertje polkadotstof van de markt en een patroon dat al uitgetekend was, fikste ik het kleedje op enkele uren tijd. Had ik een overlock, dan kon ik er waarschijnlijk nog een uurtje tijd afknibbelen. Om maar te zeggen: klaar in een handomdraai. Bovendien liet ik de oorspronkelijke afwerking met plooitjes voor wat ze was en koos ik voor fronsjes met een ingenaaide elastiek. Sneller klaar en een tikkeltje retro.


En dat mijn lap tricot eigenlijk net te nipt was om de schouderbandjes uit te knippen, kwam ook goed uit: waarom gewoon geen haltersluiting?


Et voilà, letterlijk en figuurlijk helemaal in mijn nopjes met deze nieuwe aanwinst!

26 opmerkingen

  1. mooi! en opnieuw ... straf werk! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtig kleed, staat je geweldig!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtig kleedje! Ben helemaal fan van dat stofje en modelletje!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Supermooi! Zo wil ik ook wel naar het strand!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een super mooi knal kleurtje! Fijn als je dezelfde maat hebt en het patroon kunt hergebruiken :) En de tweede keer weet je ook de "weg" dus dat gaat ook net even sneller he. Mooi resultaat!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wow, heel erg knap gemaakt! En zo lekker retro!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dat ziet er zo leuk uit! <3 rimpels aan de schouderbandjes en <3 halterkleedjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. dat ziet er een heel tof zomerjurkje uit! knap!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Geweldig schoon modelletje én goeie stofkeuze!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. ik heb hier precies weer wat blogberichtjes gemist! Wat maak jij toch mooie dingen! Dit kleedje is hélemaal mijn stijl! Ik ga in de bib eens op zoek naar die Knip! Hele mooie foto's ook!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Geweldig seg! Ik ben fan! Zal dat patroon eens gaan zoeken want past helemaal bij Tantanne! ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een ontzettend gaaf jurkje!! Ik ben gelijk je blog gaan volgen, je maakt mooie dingen. Gr. Renate

    BeantwoordenVerwijderen