Bloemenmeisje

Drie maanden geleden leefde ik me al 'assorti' uit door Mirtes geboortevlagjes en donsdekentje kleurgewijs te laten matchen met het kaartje. Voor haar babyborrel wou ik een gepast cadeautje geven en kon zo het assortilevel nog es de hoogte injagen.
Groene en blauwe bloemetjes voeren de hoofdtoon op het geboortekaartje. Ik koos voor de groene, haalde een al lang op voorhand gekocht passend stofje boven en voegde er met de roze knoopjes en biais een extra snuifje 'meisje' aan toe. 




Het resultaat was een gevoerd zomerjurkje met knoopsluiting op de schouders en een stolpplooi in het midden.



Samen met de roze vriend overwon ik ook bij deze mijn knoopsgatenangst, want dat had ik tot nu toe altijd vermeden. Helemaal onterecht, zo snap ik nu. 



 En Mirte? Die ziet eruit om op te eten in haar nieuwe bloemenoutfitje.


21 opmerkingen

  1. Wat een prachtig kleedje ! ben er helemaal dol op !
    En wat een schattig kindje !

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zo grappig eigenlijk ... ik maakte enkele maanden geleden een zwangerschapsrok voor mijn schoonzusje uit dit groene bloemenstofje ... en nu haar Minke geboren is, zou ik eigenlijk ook wel zo'n assorti jurkje kunnen maken ... ik achtervolg je precies constant in je stofjeskeuzes ;-) Feit is dat ik nog zoveel dingetjes wil maken voor dat kleine nieuwe meisje ... dus we zien wel !

    BeantwoordenVerwijderen
  3. oh hoe schattig!!!
    liefs, mimi xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zo schoon, zo fris! Welk is het patroon?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oeps, was ik vergeten te linken. Het is een aangepaste versie van dit jurkje: http://dedroomfabriek.blogspot.be/2011/07/gratis-patroon-babyjurkje-maat-68-tm-92.html

      Verwijderen
  5. Heerlijk, en wat is dat leuk voor mini mensjes iets maken, superstofje ook (verveeld volgens mij nooit)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Super... en die (onterechte) knoopsgatenangst, daar ken ik alles van! ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een enorm schattig en vrolijk kleedje! Dat is toch om verliefd op te worden!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Absoluut, wat is ze een schatje!!! En wat een leuk jurkje!
    Ik ben nu ook met geboorte kaartjes bezig (nu 36 wk zwanger, beeeetje laat misschien) maar ik kan niks leuks vinden. Zelf iets maken is ook best lastig. Ik dacht dat wel even te doen, maar ik ben al weken aan het aanrommelen en kom nergens mee. Waaaah!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een mooi meisje,jullie Mirte !!! Een echt "poppemieke".
    Prachtig kleedje,zo vrolijk.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Jozefien!!
    Schitterend! Echt een zalig mooi kleedje!!
    Mirte staat er idd op om op te eten!!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een schatje! (Allebei hoor.. je dochter en de jurk!)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Mirte is niet mijn kindje, maar dat zou ze wel mogen zijn :-)

      Verwijderen
  12. Excuse my French maar MILJAARDE das schoon!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Oh wauw, ik kom hier via je reactie op m'n blog terecht en ben helemaal onder de indruk van je stiksels en de gebruikte stofjes! K'ga nog veel mogen oefenen vooraleer ik tot zulke mooie resultaten zal komen!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Dit is echt een geweldige kleurencombinatie!! zo mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Net een kleedje gemaakt geïnspireerd op jouw kleedje, maar dan omgekeerd (roze stof met groene knoopjes). Bedankt voor de inspiratie en de leuke blog! Karen

    BeantwoordenVerwijderen