Zie ginds komt de stoomboot...

Deze middag keek ik op één naar de intrede van de enige echte Sint met z'n stoomboot in Antwerpen. Ik weet het - ik ben er al lang uitgegroeid - maar toch vind ik het machtig om alle personages te zien passeren. Want het draait al lang niet meer om de klassieke sint en piet. Een hele schare personeel was mee:
* Ramon Iglesias (met zo'n speeksel-slis-s), verzorger van Slechtweervandaag
* Conchita, de huishoudster van de sint
* kapitein Schepers en matroos Mathilde
* professor Vandenuytlegh, expert sinterklaaskunde en speculatieve wetenschappen...
Echt fijn, met zo van die subtiele volwassenenmopjes waar die kakelende koters geen acht op slaan. Zelfs Ignace Crombé kreeg een eigen lolletje (alweer).

Op het schip hieronder staat geen personeel, maar de familie van Marie die op het dek van bootrestaurant de Normandie zwaait. Toen ze vorig weekend een Belgisch blitsbezoek bracht, was dat voor het feest van haar jarige opa. Ik was er als levend behang bij om alles vast te leggen.

Een voorsmaakje...









drie dochters en vijf kleindochters: dan kun je niet anders dan
een horde handtassen verwachten :-)

Geen opmerkingen