Travestiet?

Borsthaar, valse wimpers en een sixtiespruik.
Geen paniek, Les mademoiselles is geen virtueel koffiekransje voor travestieten.

Toch heb ik deze foto in de kop gezet. Genomen tijdens de generale van Twee, een stuk van compagnie de URN uit 2006, waarin een man tijdens de voorstelling verandert in een vrouw. Het is een shot waar ik af en toe naar teruggrijp, omdat ik vind dat er een stevige combinatie van theaterlicht, compositie en materiaal in zit.
En hoewel deze mademoiselle eigenlijk een echte monsieur (sterker nog: kersvers papa van Storm) is, was z'n volledige transformatie naar vrouw meer dan geslaagd. Z'n plaatsje bovenaan is dus niet onverdiend.

Wat is deze blog eigenlijk wel? Da's iets waar geen pasklaar antwoord op bestaat. Alleen het toeval heeft er hand in. Alles wat op me afkomt en waar ik iets fijns in zie/hoor/meen/voel, krijgt een eigen post.

Dit staat wél vast: kom binnen en snuffel es rond.
Tot gauw...

Geen opmerkingen